Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Σουρεάλ! - Το νέο logo του ΕΟΤ κόστισε 10.000 ευρώ (;)


Αν ισχύει η πληροφορία σύμφωνα με την οποία, ο νέος λογότυπος του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού κόστισε το… ευτελές ποσό των 10.000 ευρώ, όταν την ίδια στιγμή πετσοκόβονται συντάξεις των 400 ευρώ, αυτό σημαίνει ότι το δούλεμα πάει (ακόμη) σύννεφο.  

Θα μου πείτε, «τι ψυχή έχουν 10.000 ευρώ;» κι ίσως να έχετε δίκιο! Ωστόσο τα πάντα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Και το συγκεκριμένο αποτέλεσμα, είμαι σίγουρος ότι προκαλεί τα γέλια πολλών γραφιστών.

Ο ΕΟΤ, λοιπόν, αποφάσισε ν' ανανεώσει την παρηκμασμένη και seventies εικόνα του και το έπραξε επιλέγοντας ό,τι πιο γραφιστικά (και αισθητικά) μέτριο έχω δει τα τελευταία χρόνια: Μια γραμματοσειρά clopy-paste που παραπέμπει στη Vogue (μάλλον βαριούνταν να φτιάξουν γραμματοσειρές απ' την αρχή), σε μπλε φόντο (γιατί είχαν τεράστια έμπνευση) και μ' ένα motto που σπάει κόκαλα: «All time classic»!

Λες και διαφημίζουν κάνα επαρχιώτικο μαγαζί με ρούχα τρίτης κατηγορίας. Λες και η Ελλάδα είναι ένα απέραντο τουριστικό… στοκάδικο. Ή μήπως είναι; Γνωρίζω τέσσερις πέντε επαγγελματίες γραφίστες και γραφίστριες από την Αθήνα και τη Χαλκίδα, που θα έκαναν σαφώς αρτιότερη αισθητικά δουλειά και με λιγότερα χρήματα. Όμως είναι προφανές ότι στην Ελλάδα δεν επιπλέον μονάχα οι φελλοί, αλλά και τα κατεστραμμένα logos.

Και για να χρυσώσω λίγο το χάπι, η συγκεκριμένη δουλειά δεν θα ήταν μέτρια αν προοριζόταν για ταμπέλα σε μαγαζί με τουριστικά είδη. Πιστεύω όμως ότι δεν μπορεί αυτό το φτηνό «πράγμα» να εκπροσωπεί την Ελλάδα και να προωθεί τον τουρισμό που είναι χτυπημένος από την παγκόσμια κρίση αλλά και από την εθνική μας βλακεία.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου